open
 KKK   Otsi   Liikmete nimekiri   Kasutajagrupid   Registreeri   Profiil   Kontrolli, kas on uusi sõnumeid   Logi sisse 

2-5 juuli 2009 FHRA FIA /UEM Nitro Nationals - Alastaro

 
Uus teema   Vasta teemale    Car Club Viljandi -> Ãœritused
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
veedler
Aktiivne külaline


Liitunud: 1 Okt. 2008
Postitusi: 55
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm. Märts 09, 2009 8:33 pm    Teema: 2-5 juuli 2009 FHRA FIA /UEM Nitro Nationals - Alastaro Vasta viitega

Nii dragihuvilised. Varsti hakkab lumi sulama ja hooaja algus läheneb. Koos sellega ka dragihooaja suursündmus, ehk Euroopa meistrivõistluste etapp Alastaros. Iga aasta veab sinna kohale end mitusada eestlast, et siis terve nädalavahetus mõnusat äraolemist ja pro-dragi nautida.

Need, kes veel käinud ei ole, ajame siis Teil natuke suu vett jooksma ja tekitame huvi.

Natuke siis Pro Dragist:

Alustaks siis pealiskaudselt klassidest, mida seal Soomes näha kindlasti saab.

STREET-klassid
: kõige nõrgemad (umbes 1000 hp). Sarnased meie oma Eesti Mesitrikate D klassi autodega. Aga samas on nad väga huvitavad vaadata. Kuna STREET-klaasides on wheelie bar keelatud, siis need masinad tõstavad oma nina stardis mõnusalt kõrgele.


(Photo By Motors24.ee)

INDEKS-klassid: COMP, SUPER COMP, SUPER GAS. Kõik sõidavad oma indeksit. Võistlus on mingil määral sarnane meie Bracket võistlusele. Vahe on vaid selles, et kui Bracketis sõidetakse oma valitud indeksit, siis nendes klassides on indeksid ette antud ja sõita tuleb sellele võimalikult lähedale.

Comp dragster ja kereauto (Photo by Motors24.ee)


PRO STOCK
: Need on juba Pro klassi kuuluvad sõidukid. Tegemist täiesti vabalt hingavate bensiinimootoriga masinatega. Selle klassi nõuded näevad ette, et masinad ei tohi kasutada mitte -mingisugust ülelaadimist. Ei blowerit, turbot, ega nitrot. Alates 1980. aastast lasi IHRA vabaks ka mootori kubatuuri, nii et sõida nii suure mootoriga kui soovid, aga mootor peab olema sama tootja valmistatud, kui auto kere. Kere kohta nii palju, et kere ei tohi olla vanem kui 5 aastat. Sellest ka nende masinate uuemapoolne väljanägemine.


Pro Stock (Photo By Motors24.ee)


PRO MOD:Üks nooremaid klasse Drag Racing-u ajaloos. Pro Mod-id on meiega olnud vaid pisut üle 15 aasta, kuid on äärmiselt populaarseks saanud. Enamasti sõidavad need masinad metanooliga ja enamsti on ka ülelaetud. Pro Mod-i reeglistik lubab ka väga suurt mootorit. Tetud tingimustel võib Pro Mod-i kubatuur olla kuni 12 liitrit. Eestis on ka Pro Mod käinud. Mõni aasta tagasi sõitis Soomlane Seppo Saapola Haapsalu lennuväljal oma Pro Mod-il Eestimaal sõidetud kõige kiirema aja - 7.8 sek. Liimirajal jäävad Pro Mod-ide ajad kuskile kuue ja seitsme sekundi vahele. Seda klassi nimetatakse maailma kõige kiiremateks doorslammer klassiks. Ka on nad ilusad vaadata. Tavaliselt on kereks valitud mõni vana klassikaline Ameerika auto. Ja värvitööst me ei räägi üldse.


(Photo by Motors24.ee)


TOP METHANOL FUNNY CAR
: Metanooliga sõitvad masinad. Bloweriga ülelaetud. Kere on ühes tükis ja tõstetakse raamile ja mootorile ennem sõitu peale. Jõudu peaks neil olema umbes 3000 hp kanti. NHRA sarjas Ameetikas sõidavad samasugused masinad nitrometaaniga. Nende masinate võimuseks 6000 kuni 8000hp. Euroopas on Top Fuel Funny Car-e vaid paar tükki ja eraldi klassi neile siin minteada pole. Ajad jäävad kuues sekundi juurde. Hea õnne korral ka kõrge viie juurde.


(Photo By Kentzz)


TOP METHANOL DRAGSTER: See masin on Top Fuel-i väiksem vend. Tegemist siis redelautoga. Kütuseks taas metanool ja jõudu umbes 3500 hp. Aegade järgi need masinad lootusetult Top Fuel-idele alla ei jää. Enamasti sõidavad viie sekundi sisse.

(Photo By Kentzz)


TOP FUEL DRAGSTER
: Kõige võimsam ja kõige vaatemängulisem klass. Võimsust nendel masinatel 6000 kuni 8000 hp. Selline vahemik on arvutuslik, kuna sellist düno pole olemas, kuhu Top Fuel tõmbama panna Very Happy . Ka on tegemist maailmas kõige suurema kiirendusega masinaga. Mitte üksi startiv kosmoselaev ei saa sellele kiirenudsele lähedalegi. Paljud piloodid on väitnud, et stardihetkel on kiirendus nii võigas, et nad korraks kaotavad nägemise. Järgmine räme G saabub sellel hetkel, kui piloot tõmbab ligi 500 km/h liikuval masinal lahti pidurdusvarju. On tulnud ette juhuseid, kus sellel hetkel rebenevad piloodil silma-võrkkestad ja piloot peab mõnda aega võistlemisest eemal olema. Kütuseks kasutavad need masinad nitrometaani, mida nimetatakse ka vedelaks dünamiidiks. Kujutage ette mis heli tekitab mootor, mille väljalasketorudes veel plahvatab dünamiit. Ja seda järjest neli ja pool sekundit 8000 pöörde juures. Väidetavalt pidi Top Fuel-il vaid tühikäigul juba 400hp-d jõudu olema. Jutud maavärinast startiva Top Fueli läheduses, vastavad täiesti tõele. Seda masinat tunned kogu oma kehaga. Naljamehed on ka öelnud, et käigukast on nõrga mootori tunnus. Sellel masinal käigukasti pole. On 9 sidurit, mis siis vastavalt seadistusele järjest haakuvad. Käigud on 1 edasi ja reverse. Täielikult haakunud on kõik sidurid ennem pisut ennem 300 meetrit. Selle koha peal on kõik 8000 hobujõudu otse ratastesse. Pilvise ja pimedama ilmaga on selgelt näha ka leegid, mis väljalasketorudest veel põleva kütusena välja lendavad. Ajad enamasti nelja sekundi sisse. Pilootide jutu järgi on kahjuks Alastaro kõige kehvem rada euroopa sarjas, nii et 4-ja sekundi sees ajad Alastaros on juba väga hea. Igatahes väga võimas vaatepilt.


Top Fuel Dagster (Photo By Motors24.ee)


SUPER TWIN TOP FUEL BIKE
: Tsikliklass, kus kütusena taas kasutusel nitrometaan. Tsiklil on 2 silindrit. Ühe silindri maht on vaata, et suurem kui mõne mehe auto neli silindrit kokku - 1,4 liitrit. Ajad kuue ja seitsme sekundi juures. Jõudu ligi 1000 hp. Ainult ilma ajuta inimesed sõidavd selliste masinatega. Tsikliklasse on seal veel, aga kahjuks ma neist suurt midagi ei tea. Kui kellelgi on infot, siis kirjutage tsiklite kohta siia juurde.


Super Twin Top Fuel Bike (Photo By Kentzz)

P.S. Kui leiate siit faktivigu, siis parandage mind.

------------------------------------------------------------------------------
Reisisit endast:

Kuna võistlus toimub neljapäevast pühapäevani, siis tark oleks kohale jõuda neljapäeva õhtul. selleks on vaja neljapäeva hommikul liikuma hakata. Neljapäev on seal kohapeal testipäev. Suurt midagi huvitavat vaadata pole. Seadistatakse mootoreid ja sidureid. Mingeid aegu oodata ei maksaks. Reede hommikul aga läheb juba kella 10-st lahti. Esialgu Street-klassid. Pro klasside jaoks on seal alati kindlad kellaajad, millest rangelt kinni peetakse. Kell 12, kell 14 ja kell 16 on pro klasside sõidud. Ükskõik mis klass ennem seda sõidab...jäätakse lihtsalt pooleli ja pro klassid lähevad nendel kellaaegadel peale. Tasuks muretseda endale lahtikäiv aiatool. Sellega on raja kõrval mugav istuda. Eelmisel aastal maksid need toolid jüskis mingi 100 krooni. Söögi-joogi koha pealt on igaühe enda asi mida tahab kaasa võtta. Soovitavalt kuivained - kiirnuudlid jms. Lihakonserve võib ka võtta ja võileivamaterjal. Grillimaterjali võite võtta täpselt nii palju kui ise soovite aga see oleks hea esimeste päevade jooksul ära süüa sest see kipub halvaks minema. Joogipoolisega on ka umbes nii, et igaüks vaatab ise. Paar kasti lahjat ja nats kanget. Kes aga tahab kõik päevad auru mõnusalt üleval hoida, peab arvestama rohkemaga. Üldiselt ei soovita end seal päevasel ajal väga siiliks juua, sest siis kaob kogu võistluse jälgimise mõnu ära. Veekeetja on ka suureks abiks. Saab nuudlitele vee peale kallata ja kohvi ka teha.
Päevakava on lihtne. Kell 10 hommikul algavad sõidud. Nagu eelpool juba öeldud, kell 12, 14 ja 16 sõidavad pro klassid. Kella kuuest läheb rada kinni ja kell 20 algab pit-silence. Sellel ajal ei tohi boksides mootorit käivitada. See on siis see aeg, kus võib boksides jalutada ja meeskondadega sõbruneda. Üldiselt on nad väga sõbralikud ja alati nõus oma autot näitama ja sellest rääkima. Võistluse ajal ei soovita meeskondi küsimustega segada, sest neil on seal sõitude vahel oma masinatega piisavalt tegevust. Autode alla, boksi ette on tavaliselt pandud mingisugune matt. Ilma meeskonna loata sinna peale astuda või autot katsuda pole ilus. Selline kirjutamata reegel.
Pääse koguks nädalavahetuseks oli minu mäletamist mööda 50 eur-i. Sellele lisandus veel paarkümmend eur-i - koht telklaagris.

Kellel huvi tekkis, siis jälgige seda teemat siin. Kui õige aeg läheneb, siis annan edasist infot piletite broneerimise ja muu kohta. Kel küsimusi, siis küsige aga julgelt.
_________________
Failure Is Not An Option!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Maik
CCV Guru


Liitunud: 6 Märts 2006
Postitusi: 4613
Asukoht: 53739192

PostitusPostitatud: Esm. Märts 09, 2009 11:16 pm    Teema: Vasta viitega

Tahaks minna nagu ikka... eks näis kuidas sel ajal tööga -rahadega on.
_________________
Õudukas : Kui su ette satub aeglane liikus ja sõidab sama teed mis sina ,kuni linna lõpuni välja....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
KalevGSi
CCV Guru


Liitunud: 17 Apr. 2006
Postitusi: 1838

PostitusPostitatud: Teis. Märts 10, 2009 1:39 am    Teema: Vasta viitega

huvitav mis summadega sellisel üritusel arvestama peaks...kurat sinna peaks küll kohale vedama ennast.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
veedler
Aktiivne külaline


Liitunud: 1 Okt. 2008
Postitusi: 55
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis. Märts 10, 2009 8:02 am    Teema: Vasta viitega

Arvesta 3,5 kuni 4 k. Selle sees on nüüd kõik - söögid-joogid, laevasõit, pilet kohapeal, bensiin jne. Vastavalt sellele, kui palju ja millist napsu keegi kaasa võtab, võib see summa veel siia-sinna varieeruda. Kui nüüd ausalt teile öelda, siis on see paras laulupidu, nii-et maks tahab pärast seda kerget turgutamist saada. :D

Panen siia veel paar oma albumit piltidega: http://fotoalbum.ee/photos/veedlerpoiss/sets/216655

http://fotoalbum.ee/photos/veedlerpoiss/sets/121341

http://fotoalbum.ee/photos/veedlerpoiss/sets/521777
_________________
Failure Is Not An Option!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Car Club Viljandi -> Ãœritused Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Te ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Te ei saa vastata siinsetele teemadele
Te ei saa muuta oma postitusi
Te ei saa kustutada oma postitusi
Te ei saa hääletada küsitlustes


Vajutage siia, et minna tagasi klubi esilehele

Car Club Viljandi © 2024