|
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat |
Autor |
Teade |
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Püh. Juun. 28, 2015 2:27 pm Teema: Trolllvo V70 2.4T, 1999, Mario /Müüdud! |
|
|
Volvo jäi armsaks. Vahetasin vaid mootorit ja värvi. :)
Kuna perre lisandub see suvi ka teine laps, oli tarvis masinat, mis ei tohi 200% alt vedada.
Vaatasin bensiinijoodikuid nüüd.
Poolkogemata juhtus nii, et punasele tekkis ostja, läksin kohe tõin selle masina ära omale.
Masin VINi järgi 99, toodetud siiski 24. detsember 98, vähemalt tehase väljastamise paberitest nii selgus. Esimene omanik võttis masina arvele veel muidugi enne aastavahetust.
Aga masin on uuetüübi elektriga - el. gaasiklapp, 5 pooli, 2massiline hooratas, teine kolle, hammasrihma ajam on muudetud, tarkvara on Boschi ME7, mitte Fenix, nagu teistel sama aja Volvodel.
Mootoriks B5254T, ehk siis 142kW madalsurveturboga, millel vabalthingava särtsakus ja T5'st palju maha ei jää. Kütusekulu ka väiksem, kui T5'l. Mulle T5 uimasus ei meeldinud, käisin proovimas nii vana kere, kui Gen.2 oma. Kuni 2300 pöördeni ei toimu midagi.
Jäme arvestus on 10 sajale, aga viimane suur maanteesõit näitas 4 inimesega autos 7 liitrit sajale, linnas 11-12. T5 numbrid olid vastavalt 9 ja 15.
Musta värvi, hele poolnahk salong, lisadest puudub RTI, webasto, katuseluuk, kompu ja püsikiirushoidja (lisamine on lihtne). Kompuga on keerulisem - juhtmestik on olemas, kellaplokis on kompu sees, vaja vaid nuppu ja esinduse arvutit, et laadida programmijupp sisse. Automaatse kliima asemel on konditsioneer, aga töötab seegi. 4x istmesoojendused, 4 el.akent, esituledepesurid (töötavad), tagaklaasipesur (samuti töötab). Õmmeldud nahaga uksepolstrid, el. mäluga juhiiste, imelikud pidurid. Originaal varuratas on ka paraku 16" ja nüüd tekib mure, et 15" talvekad, mis punasest alles jäid, alla ei mahu, esisadulad on rammusamad, pole küll R, aga ei ole ka tavaversioon.
Eelmine omanik kinkis kaasa ka originaalsed katuseraamid, Thule lukukomplekt sobis ideaalselt külge, nüüd ei saa neid vähemalt ära rottida nii lihtsalt.
Ãœle pika aja on mul auto, millel 2 pulti ja tagaluuk avaneb nupust eraldi. :P
Auto tuli 18" velgedel, aga kiirelt sai selgeks, et madaldus, mis küljes on + 40 kõrgusega rehviprofiil ei ole eriti kasutajasõbralik kohtades, kus mul ronida tuli.
Seetõttu vahetasin originaalsed split-rim BBSid samuti originaalvelgede vastu - 17" ja natuke rohkem rehvi annab turvalisema tunde. Madaldust ma ära ei võta, juhitavus on ikka kõvasti konkreetsem. Punane oli nagu Tallinki laev sellega võrreldes.
Aga olen rahul. Toonklaasi külge ei tule, või siis väga õrn kile taha.
Okei, paar pilti ka. Salongipildid teen veidi hiljem, kui nahk on hooldatud.
Eilsest siis selline:
Tean, tean, läks koledamaks... Aga hetkel praktilisus ennekõike ja mingi kontrastvärvi ma siia peale ikka leiutan.
Viimati muutis seda Mario (Püh. Apr. 08, 2018 11:39 am). Kokku muudetud 2 korda |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Reede. Veeb. 19, 2016 4:20 pm Teema: |
|
|
Paistab, et teema tegemine on lihtsam, kui pärast täiendamine...
Millalgi peale ostu selgus, et originaalmakk on kutu kergelt, siis otsisin variante, kuidas seda suurt auku täita, ostsin Pioneegri. Aja möödudes sain aru, et Pioneer on küll kõva firma, aga originaalmakk (mida toodab Alpine) on ikkagi kõvema heliprotsessoriga. See on muidugi ammu tõestatud, et tavaline Pioneeri junn (4x50W) ühe kanali kohta ikkagi ainult kuni 35W reaalselt suudab tekitada ja siis on ka heli rohkem kärin kui mürin. Originaal annab 35W kanalist ja pane kõlareid palju tahad. Pioneer ei suuda rohkem, kui 4 kanaliga hakkama saada ja volvol on tehasest 8 kõlarit...
Niiet see 2DIN peoneeger on müügiks. Teen ka teema...
Käisin siis jälle Akordi poes, 1.20.- ja originaalvõimendikaabel tehtud:
Infoauto tahab valmis produkti eest 45.- saada...
Sain imeodavalt ka peaaegu tippseeria Volvo Premium Audio headuniti, mis tegelikult on SC-816 mõne uuendusega ja läks see asemele.
Tellimuses on Yatour ja läheb see kassettdeki asemele. Oma punasel ma jootsin kassetika külge 3.5mm kaabli, et telefonist mp3 lasta, sellele ei viitsinud seda külasepandust enam teha vaid lähen kallimat teed pidi..
Kuna tööauto on ka olemas, siis Volli seisab nädala sees kurvalt. Üks hetk hakkas pidurikärssa tulema ja leidsin parempoolsel esirattal klotsid kinni olevat. Jälle kasutasin vandesõnu, et olen nr.7 kuuskandi ära kaotanud ja siis ei jäänudki muud üle, kui väänata siia-sinna, et sõit lõpuni teha ja hankisin õige võtme uuesti ja tegin nii nagu peab.
Siin aasta alguses ikka andis tunda, et masin ei tooda sooja, poest uus termostaat ja see on 8 minuti liigutus koos õhutamisega. Masin oli ka .-30ga jälle ahi. Muidu kippus -10ga küljeaknaid ka kinni jäätama.
Veovõlli ots sõidab ka tükimat aega kaasas, ei ole mahti olnud vahetada, veel õnneks NII kõvasti veel ei ragise pööramisel.. Eks see laiskus varsti käte maksab, ma ütlen...
Nähtavuse parandamiseks panin ka pätikad sisse ja poolpiduste esiklaasidega tuled näitavad isegi päris hästi:
Nüüd vaja leiutada suvised veljed veidi paremaks. Mees kes mu vanad 18" omandas, tegi nad nüüd nii ilusaks, aga kahjuks raha ei jagu kõigi ilusate asjade eest siin maailmas.
Talvega sai veidi kahetsetud, et kohe AWD mudeli poole ei vaadanud, aga nüüd hakkab talv läbi saama ja kahetsus veidi väheneb...
Auto ka muidu passiivselt müügis, tahaks ameeriklast proovida vahelduseks. |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Teis. Märts 29, 2016 1:20 pm Teema: |
|
|
Jätkame monoloogi...
Millalgi veebruari algul sai keset paksu lumetormi Imavere kandis pärapõrgus pidurisadulat remonditud, teeääres sadula mahavõtt, kolvi välja pumpamine ning pärast õhutamine... 5 minutiga olid kõik tööriistad ka lume all, et pidin aegajalt mootori kohal käsi soojendama.. Jumal tänatud ikka, et aegajalt on viitsimus tööriistakasti autos hoida ja et käed päris persest välja ei kasva.. Tookord oli hädaremont, tolmukate katki kolvil ja kõik kinni roostetanud.. Veel pole põhjust olnud pidurisadulat lahti katkuda, hoolimata, et uued asjad kaasas nüüd... Ootan paremat ilma, et uuesti sama asi ära teha..
Tänu headele inimestele saabus eile siis pakike Saksimaalt.. paki sees Yatour. Ja ega siis tervis pole vabanduseks toas passida, ikka tester tasku ja autosse.
Tegin oma kartuliga ka mingi selgitava video, HU seeria makist ei erine paigaldus karvavõrdki, kuivõrd on maki kättesaamine raske...
https://www.youtube.com/watch?v=iaTuJ6fjM7M
Jäi videos mainimata, et mälukaart opereerib sutsu kiiremini, kui USB ning kui AUXi kasutada, siis pulk või kaart enne välja tõmmata, muidu hakkab ikka esimesena nendelt maha mängima, lugusid otsima...
Lisaks ei näinud praegu vaeva viimistlusega, vidin läheb ise kindalaekasse lõpuks, praegu oli soov kiirelt ära teha ja näha, et asi töötab. Hiinast tellitud vidin läkski tagasi, sest ei toiminud. Saksa eBay pakkus parema asja seekord.
Ãœks hea inimene veel loovutas ka uued puldikorpused
Enam ei ole vaja kuskil trükkplaadiga vehkida. Need küll 40-seeria puldi omad, aga ei häda, toimib.
2 nädalat juba suvekatega ringi vuranud, sest talvekad tuli maha kanda, üleöö läksid turvised kummi ja rool tahtis vägisi Parkinsoni tõve tekitada..
Viimane pilt ka veel lumega tehtudveebruari lõpus.
Vuufer pagassis sai ka vahetatud väiksema, 8" vastu. BassFace. Toodab mürtsu veidi täpsemalt ja mahedamalt, suure vuufri miinus on jube järellainetus, eks asi on ka odavuses kinni. :) Aga praegu on mõnus väike kast taga ja mütsub okeilt. Peale Yatouri paigaldust on hea vahe - samad lood CD plaadilt ja Yatourist - vahe on ikka kõvasti kvaliteetsem Yatouri kasuks. Aga kuna ma osaliselt olen kuulmist kaotamas kahjuks, siis see jutt väga objektiivne ei pruugi olla, aga paar meest on juba kuulamas käinud ja kiitnud, et 8" ikkagi oli parem valik,nii mõõtmetelt, kui ka helipuhtuselt ja labürintkast mängib superhästi. |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Esm. Mai 09, 2016 5:41 pm Teema: |
|
|
Another day, another dollar...
Mitte et mul dollariga miskit pistmist, pigem Rootsi krooniga..
Kuni aprilli alguseni oli ainult kalla ja talla re¾iim. Siis sai selgeks, et igav auto on ja hakkasin asju lõhkuma, et oleks mida parandada.
Esimene asi oli esivõre tuuning. Neid XC võresid ostetakse vist lammaritest kokku juba, et neid mitte üheski enam pole ja nii tuli mõte, et kuna värv ei kesta üldse kroomi peal ka mitte krundi abiga, siis teeme pauku uutmoodi - kleebime!
Leidsin oma kapinurgast üles Hyundai ukseraami kleepsud ja asusin asjatama.
Tunnike nokkimist ja valmis ta oligi.
Siis olin veel nii kõva mees, et vahetasin xeno plokid välja - sügisel pandud slim'id jäid niipalju aeglaseks, et lambi täielikuks süttimiseks läks oma 12 sekundit aega ja need lambid olid nende plokkidega isegi veel valged (4200K). Aga kui panin paksud plokid, sai kohe selgeks, et need on roosad, mis roosad. Läksin reklaami ohvriks ja tellitud 4200 osutus kohale jõudes ikka 5000K'ks. Aga las ta jääda, läksid külge ja ööd on valged. Paksud plokid süttivad 3 sekundiga.
Siis ühel hetkel oli tunda, et turbo ei tee üldse oma tööd ja pidurid on ka kuidagi tummad. Võtsin jälle katted maha mootorilt ja sai selgeks, et kõik vaakumid on kutud, paraku oli seal neid igas muus mõõdus aga mitte selles, mis mul riiulis vedelesid ja tuli nentida fakti, et tuleb ikka poes käia sajalisi luhvtitamas. Sai siis võetud 4 meetrit kokku ja alles jäi ka umbes poole meetrine jupike.. Ja peale seda, tuli jälle rooli taga mütsi kinni hoida. Kütusekulu ka kukkus, vahepeal tekkis tunne, et torust voolab välja vist. Samas naabripoiss oli oma T5'ga väga rahul, et paagitäiega saab 200km sõita ja linnas on 50 sajale...
Vahepeal sai teiste masinaid natuke näpitud ja oli kord jälle enda oma käes. Jälle tegevuse puudus.
Hakkasin siis armatuuris lambikesi töökorda sättima ja pimedad lülitid said jälle särama. Lisaks jäi ükskord poe parklas tagaluugi polster pihku - tüüpviga - surnud tüüblipesad. Võtsin siis tööriistakohvrist varuks jäänud montaa¾ilindi jupikese, lõikasid sealt parajad viilud ja pisikeste kruvikestega plasti sisse. Tekitasin uued kõrvad sedasi. Tuugalt tuli kokku lüüa, aga väga hästi jäi hoidma ja nagin kadus tagaotsast ka koheselt. Sel ajal kui luugiposter maas oli, sain hea ligipääsu ka tagaklaasi pesurile ja lõikasin sellele jalgratta siselohvist kummist tihendi alla. Grammike paksem, kui ta ilmselt olema peaks, aga kuna viimaste autopesudega oli vett rohkem toas, kui õues, tuli see paksem tihend parajalt tihe ja enam pole vett tuppa solisenud.
If it's stupid, but it works, it ain't stupid.
Ja jälle hakkas tunduma, et vahepeal vaakum vajub ära, kuna vaakum süsteemis on ka kaks blokeerivat klappi (tagasivooluklapp) ja üks neist ikka tööd tegema ei jäänud, siis tõenäoliselt tuleb süsteem ringi teha VAG grupilt tuttava jugapumba peale, mis pandi automaatkastiga isenditele, manuaalid said sellised klapid kaks tükki:
Kollektori all ilmselt ikka nii palju palav, et üks klappidest jäi ikka kahes suunas läbi puhuma... Savi, praegu auto sõidab tundemärkideta, teine ilmselt töötab.
Ja viimasel ajal oli maal natuke vaba aega, siis jälle näpud sügelevad. Mõtlesin, et tuleks rattad teist värvi võõbata, sest lakk koorus juba mingil põhjusel ja tume värv hakkas juba koppa viskama.
Eelarve oli täpselt nii palju, kui kulus poes liivapaberile ja mõeldud-tehtud. Velje kohta 6 kihti ning kiht lakki ja 4 velje peale läks kaks purki valget.
Näitusekvaliteeti taga ei ajagi ja meetri kauguselt on kõik väga fain.
Enne:
Ja pärast:
Nüüd on üks reis veel vaja ette võtta, et tuua uus armatuur, kuna ka minu autol on tüüpiliselt kinnitused puru ja nagiseb igas asendis. Lihtsam on tuua uus terve detail ja noid kõrvasid tugevdada, kui hakata vanu lappima. Ja ühtlasi toon ka haakekonksu ära ja panen külge, sest on tekkinud vajadus koormaid vedada ja ei viitsi enam kerjata külapealt konksuga masinat.
Ilusti 350 000 peal sai tehtud taaskord õlivahetus ja nüüd veel küünlad järjekorras. Üks rullik teeb ka külmalt häält - üks abirihma tugirullidest on minimaalse lõtkuga, tellisin juba rulli ära, saab mingi aeg ära teha.
Muus osas ei ole ette heita, kahemassiline hooratas õrnalt annab märku endast. enne 98.a said turbokad ühemassilise, pean ühe sellise nüüd omale ära krabama, sidur läheb siis 850 oma ja korras ta ongi. Veel ei kõlise ja pedaal ei värise, seega veel ei kiirusta ka selle toiminguga. |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Püh. Juun. 05, 2016 11:41 am Teema: |
|
|
Mure on madaldusega, kuigi jube hea sõita, siis mida aeg edasi, seda rohkem naginaid hakkab tulema ja viimased kaks kinnitust, mis armatuuri veel hoidsid, lagunesid ka lõplikult ja nüüd on armatuur nagu pingpongipall... Või on tõesti teed järsku kehvemaks hakanud minema, mille üle ei saa ka muidugi imestada. Ehk siis mõte on tavavedrud alla panna ja nautida pehmemat sõitu. Eelmine omanik oli suht värskelt vahetanud ju kõik amordid ja jutud, nüüd on nii, et tagumised amordid juba lekivad, ehk siis natuke üle aasta all olnud Sachs Super Touringud ei ole enam nii Super'id. Jäigem vedru ei lase õnneks tagaosal palju õõtsuda veel, aga tuleb siis jälle 2 amorti nimekirja lükata. Võimalik ka muidugi tootja praak, aga esisillas ka juba kahtluseuss sees, siis enne sellest ussist jagu ei saa, kui mürki peale kallata.. :P Niiet ükshetk võib olla komplekt saadaval... Ja õnneks on mõni terve armatuur veel saadaval.
Ja ametlikult pole mitte midagi teinud rohkemat. Viimase 3 nädalaga u 4000km sõidetud ja aina pestud...
Armatuuris võib vist pirne jäädagi vahetama, tulede lüliti ja tagaklaasisoojenduse nupuvalgused on järjest nüüd 4 korda läbi põlenud... Peab ikka dioodid sisse jootma. Kliimaplokis sai asi lahendatud 1.2W lambikestega esialgu ja toimib. Siniste luttide puudumisel kipuvad nad oran¾ikalt ainult põlema. Savi. :)
Hetkel pilt selline:
Kodus sai garage piisavalt tühjaks loobitud, et natukene saaks nokitseda ja on ka Volvol nüüd peavari, ei pea nukralt väljas konutama. Mõned seadmed veel hankima, siis võib enamik asju küll kodus ära teha, mis otseselt sõitmist segama hakkavad..
Koer valvab autot hoolega.
Käisin ka vanu tootmishooneid trollimas -
Ühe korra tuli tuttavaga jutuks rool ja selle nahatamine. Õnneks oli tal pakkuda üks üleliigne võru mulle katsetamiseks. Muidugi tore avastus, et heleda nahaga roolid on ametlikult XC mudeli roolid ja paksemad, kõik ülejäänud on peenikesed nagu piitsad, kaasa arvatud ka pildil olev:
Otsin paraja naha ja proovin selle tüki ära, kunagi proovisin pärisnahaga õnne - leota ja venita ja kuivata ja õmble ja vannu kuradeid ja lapi veritsevaid sõrmi. |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Kolm. Juul. 13, 2016 4:16 pm Teema: |
|
|
Tegin matkabussiks. Bemmi box istub hästi, mõnusalt suur. Kõik, mis enne läks kuuti ja takistas väljavaadet, saab nüüd kenasti ära "pööningule" ära peita. Arvestades, et box on vanem, kui auto ise, siis õhutakistust küll ei teki.. viimane tripp sai keskmiseks kuluks ikka 8 liitrit, ei tohi aind ära unustada, et maanteel üle 120 ei vajutaks..
Tagasillalt eemaldasin madalduse samuti, enam tööriistad ja vuufer omavahel kohtamas ei käi ja auto ei rappu... Ülevaatuseks sai juba kergelt pidureid hooldatud ja seisupidurit regullitud ja avastasin ka loksuva rooliotsa. Kuna kõik 4 rehvi on munas nagunii, siis väga ei kiirusta, hetkel sõitmine suht minimaalne nagunii, aga ära tuleb teha, tehnopunkti onudele peab hästi esinema.
360 000 tiksus ette.
Klaasivahetuse aeg ka kokku leppida, vastu päikest sõita on juba sama hea, mis naelaga silma sügada - täpselt sama ebameeldiv. |
|
Tagasi üles |
|
|
m6nu Satub siia tihti
Liitunud: 19 Jan. 2009 Postitusi: 290 Asukoht: Kesklinn
|
Postitatud: Nelj. Juul. 14, 2016 11:53 am Teema: |
|
|
ilus, mulle meeldib. Hämmastav, et üks katuseboks võib autot reaalselt ilusamaks muuta :D _________________ Aitan arvutimurede korral (soovitused, komplekteerimine, tarkvaravahetused, puhastused, remont) 55534746 Hinnad kokkuleppel |
|
Tagasi üles |
|
|
Tiiger Vana tuttav
Liitunud: 21 Juun. 2008 Postitusi: 413 Asukoht: Viljandi
|
Postitatud: Nelj. Juul. 14, 2016 12:43 pm Teema: |
|
|
See katuseboksi asi jäi mind ka painama, aga ei julgend öelda midagi _________________ Veakoodide lugemine ja kustutamine OBDII ja VAG tüüpi autodel!
+372 59045568 |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Teis. Juul. 19, 2016 12:09 pm Teema: |
|
|
Kast pidi ikka kastiga kokku sobima..
Kusjuures siiani on vaid üks, kes ei salli ühtegi vidinat auto küljes, et kui on vaja ämma, koera ja elutuba kaasas vedada, et siis osta pigem juba matkabuss... Samas mul nagu veel bussiga pole midagi peale hakata, aga kõik lollused tuleb ära proovida..
Kuna viimasel ajal on hakanud kummitama hommikune kehv käivitus - et mõnikord sureb välja, mõnikord jääb puterdamisega käima, siis sai mindud seda teed, et rookisin kapotialuse juhtmetest ja voolikutest puhtaks ja koukisin gaasiklapi maha. Õnneks lihtne elektriline vidin, ei tohi aind suitsu välja lasta, muidu ei tööta... Loputasin ja vandusin ja panin tagasi, hetkel pole rohkem kollitanud. Win-Win. |
|
Tagasi üles |
|
|
Mario Vana tuttav
Liitunud: 30 Juul. 2009 Postitusi: 682 Asukoht: Tartu
|
Postitatud: Püh. Apr. 08, 2018 11:40 am Teema: |
|
|
Viimane postitus on juba päris vana ja kuigi peale sõitmise ka rohkem midagi põrutavat ei toimunud, siis juhtus see, et naispool jäi jälle sedapsi ja pidin valima, kas minivan või natuke suurem sõiduauto. No valisin viimase, millest ka uue topicu alustan.
2017 detsember igatahes minu suhe selle Volvoga katkes ja sõidab Tartus uue omanikuga ringi. |
|
Tagasi üles |
|
|
|
|
Te ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid Te ei saa vastata siinsetele teemadele Te ei saa muuta oma postitusi Te ei saa kustutada oma postitusi Te ei saa hääletada küsitlustes
|
|