open
 KKK   Otsi   Liikmete nimekiri   Kasutajagrupid   Registreeri   Profiil   Kontrolli, kas on uusi sõnumeid   Logi sisse 

Dodge Magnum 2006 SXT, Mario

 
Uus teema   Vasta teemale    Car Club Viljandi -> Kasutajate autod
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Mario
Vana tuttav


Liitunud: 30 Juul. 2009
Postitusi: 678
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Püh. Apr. 08, 2018 12:26 pm    Teema: Dodge Magnum 2006 SXT, Mario Vasta viitega

Hellou.
Sündis siis minu punane välk 2006. a, Bramptoni tehases Kanadas. Ostjaks muidugi oli ameeriklane ja spido on kodeeritud imperiaalsete ühikute peale, mis mind ausalt öelda, enam isegi ei häiri. Linnas 30, 70 alas 45, 80 alas 50 ja maanteel saab kriips alla 60 sõita, siis kaamera veel pilti ei tee. Välistemp on vaid põnev ja läbisõit nagu ei tahagi kasvada.
Auto müüdi New Yorgi salongist (kirjutamise peale sain isegi USA poolse hooldusajaloo) seejärel sai u. 2 aastat sõita mööda Texast, kuni Eesti poisid ta 2-aastasena siiapoole lompi lohistasid. 21.07.2008 keerati numbrid siin külge. Autol oli sisuliselt muretu elu, iga 5000 miili tagant kohustuslik hooldus ja hoitud on nagu oma last. Õigemini, kes maale tõi, andis ta oma sõbrale kasutamiseks, kuniks too uuesti tagasi pöördus peale mitut aastat, et auto ikka liigne ja nii see auto sai uuesti sõitma, kuniks mina ta omandasin.
Minu kätte jõudis läbisõiduga 127k kopikatega ja Eestisse tuli 20k pealt.

Auto enda südames 3.5-liitrine V6 High Output, edaspidi liigutab ZF NAG1 5-käiguline, mis on ka mersudel kasutuses. Nahksisuta autot otsisin teadlikult ja teine, mis Tallinnas müügis oli, oli jällegi nahktoa ja katkise elektroonikaga ja kallim, ehk sis jäi minu huvidest kõrvale. Põhjus, miks rootslase raske südamega nüüd Miki Hiire vastu vahetasin, on siseruumi kitsus, mida Magnumis on ameerikapäraselt rohkesti. Mahtuniversaalide valik on nigel ja see, mida tahtsin, jällegi ei meeldinud rahakotile. Aga kokkuvõttes lõpp hea, kõik hea. Magnumit vaatama läksin juba tegelikult kindla plaaniga ja kui see suur lamavoi ette veeres, siis ei jäänudki muud üle, kui lihtsalt mõni viga otsida, miks seda autot mitte osta.
No ja oligi järgmine päev uus pealinna sõit ja vormistamise küsimus.
Meeleolu oli täiega üleval, sest ost sai tehtud detsembris napilt enne lund, viimati ostsin tagaveolise vastu talve 10 aastat tagasi, nüüd oli hirm samamoodi, eriti veel lamellrehviga, kuid kiilasjääl näitas auto, et ESP on tasemel ja ei tarvitse hetkeksi kahelda autos, siiski ei tähenda see, et rooli taga võiks selgroohaiget mängida ja ühte kätt kasutada millekski muuks...
Kütusekulu osas, ei saa nuriseda. Turboka teravust pole, aga arvestades, et auto kaalub koos minuga kaalu peal 2100kg, siis on isegi ökonoomsem, kui mul Volvo oli. Küll on aga infot, et tegelikult on see 5käigulise otsas võimeline sõitma ka 8L sajale, kui sõita pikki otsi. Mis pole üldse paha.

Auto ise peaks olema siis Inferno Red Pearl Metallic karva aga kuna ilmad on viimase peal, siis veel pesema pole jõudnud. Autoga on topeltrattad, talveks all 17", suveks originaal 18". Eelmine omanik oli ka kenasti multimeedia sisse ehitanud ja sellest on mul endal mitme lapsega ka juba tolku olnud, kui tahta ikka tagaistmel vaikust, siis youtube ja Maša & Karu aitavad hädast välja.
Lisasid väga pole, MF rool puudub, EVIC puudub, kellaplokis saab näha vaid välisõhu tempi. Juhiiste liigub elektriliselt ja mälu puudub. Pole isegi kliima, vaid konditsioneer. Aga seda parem on. Puudub ka Nivomat ja rehvirõhuandurid.

Vigadest vb see, et esituled on vähe tuhmunud ajaga, vajaks värskendust.. Ja siis ma mõtlen, et kas hakkan otsima mingeid edevaid siniseid lampe (Philips või Osram) või proovida LEDi juba. Aga enne tuleb vesilihv ja poleer teha.
Kojamehed juba uuendasin ja nüüd on vaade peaaegu uue klaasiga veelgi parem.
Keegi tubli nobenäpp on ka parklas vastu juhiust pisukese lohu vajutanud, aga usun, et sellegi saab veel sirgu ajada.
Kõik on super ja enda jaoks on see pisikesel moel ka unistus olnud (küll V8, aga need ostetakse alati kiirelt ära) ja paremat varianti ei suudaks välja mõelda.

Pikk jutt, s*tt jutt.
Leiame mõned pildid ka...
Järgmine hommik peale kojujõudmist.


Uue aasta algul võtsin ette hoolduskuuri ja õli, filtrid ning tellisin ka uued luugiamordid. Kogu nänn kokku 50 euri.
Siis ootamatu märtsi külmalaine mõjus nii kehvasti, et aku pidin välja vahetama (originaalaku oli veel peal, 10 aastat fakjee) ning ühe pöörde ajal käis kõva pauk. Algul arvasin, et jääkamakas puutus vastu maad, kuid kui järgmine päev korra auto maast lahti tõstsin, siis naer oli kiire tulema - stabika kont oli ära murdunud.



Siis sai süda täis, et tehase ääretuled olid välja lõigatud, võtsin jootekolvi kätte ja taastasin. Nagunii on auto arvel juba ja üldiselt ei koti ülevaatuseid ka see eriti. Pätixenoneid ei kasuta vähemalt.

Tegin ka pesupäeva siis.


Ohutulede lüliti oli ka emane algusest peale, pidi näppu peal hoidma, et toimiks. Lammutasin siis kõik laiali, et kui juba, siis juba. Konsoolis oli ka pilkane pimedus. Õnneks käis kõik kergelt ja kiirelt laiali.

Asenduslüliti sain Oomipoest üldse. Otsisin tükk aega lammarist juppi, kes tahtis 20, kes 30, 50 euri.. Oompioes oli lüliti 50 senti. Küll mitte 1:1 aga mõõdud klappisid ja sobis kenasti. Natuke aitasin muukviiliga kaasa ja kokkuvõttes sain toimiva lüliti.


Tellisin ka Hiinast kastiõli varda, sest ei tahtnud väga Silberisse või TopPartsi ronida (mis sest, et sõpradega oleks tore juttu puhuda). 5 euri eest saabus ilus metallist varras, millega mängida. Originaal on plastmassist otsaga.

Ja sellel nädalal külastasin ikka Silberit. Sain USAst kirja koos hooldusajaloo ja tegemata kampaaniatega. Võtsin Silberiga kohe ühendust ja sain tasuta uued turvapadjad ja sütikud.

Kokkuvõttes - siiamaani nautinud. 3 turvatooli mahuvad tagaistmele laiutama ja kui see faking androidmakk välja jätta (muide, tahan välja vahetada, võite pakkumisi teha), siis ei oskagi midagi rohkemat hetkel tahta. Maki vahetaks 2DIN non-androidi vastu (Pioneer-Alpine). Tegemist on küll Blaupunkt 945 Cape Town, millel igast tilulilusid, aga androidile sisse ehitatud startup on nii pikaldane, et teinekord jõuan pool linna läbi sõita, enne kui kuskilt midagi kostma hakkab.

Eile õhtul said ka 18" suverattad alla keeratud ja läks ilme vähe ilusamaks. Talverattad üritan suvejooksul ära puhastada ja värvin lihtsalt valgeks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Mario
Vana tuttav


Liitunud: 30 Juul. 2009
Postitusi: 678
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Nelj. Mai 03, 2018 7:44 pm    Teema: Vasta viitega

Kui keegi arvab, et ameerika auto kõlbab ainult remontimiseks, siis see kodanik arvab valesti.
Tänaseks päevaks 10 000miili juurde vändanud, hinnang 5+.
Kevade saabumisega sai tehtud suurpuhastus ja pesin ja klanisin seest ja väljast.



Ostsin uued kojamehed, sest vanad said talvesoolaga otsa ja täpselt viimane külmalaine võttis nendel raamita luudadel otsad kaardu. :D Vastutuulega ei pühkinud need ikka mitte midagi.

Soojade ilmade tulek pani südamele kliimaseadme töö. Kuna pump toimetab ju mikihiirel nagunii 24/7 ka külmaga, et niiskust eemal hoida, siis korralikku külma nagu ei tundnudki, aga peale tühjaks tõmbamist, vaakumit ja täitmist, on hoopis teine tera. Pea pool ainet oli puudu ja vähemalt kaasas olevate arvete põhjal viimase 6 aasta jooksul keegi kliimaseadmest ei teinud väljagi, siis isegi hästi.


Konsoolis olevad pirnid põlesid jälle ükshaaval läbi. Kuna Akordi poes oli momendil ainult 14v sinised pirnid, siis võtsin need läbipaistvate asemel ja tulemus sai hoopis parem! Soojanuppude valgus sai peaaegu täpselt õige, sest roheline kile on neil nuppude all niiehknaa juba sees. Ja saigi selline poolsinakas.
Makk vahetus samuti. Sain Blaupunktist lahti ja kohe leidsin Pioneeri asemele, mis küll 100% veel pole istuma pandud, kuna kõrvad, mis eelmist makki hoidsid, on isetehtud, siis mul ei olnud moment võimalik paremini. Et las ta olla natuke pesast väljas. Maki taustvalgus on valitav, naine lappas ja arvas, et lilla on päris lahe.
http://i394.photobucket.com/albums/pp25/maalo626/Mobile%20Uploads/20180423_224514.jpg

Järgmine tähelepanu nõudev element on seisupidur. Arvete järgi on 3 aastat tagasi tehtud piduri täisring, kuid sõidupiduri klotse on taga vahetatud veel peale seda mitmel korral ja ka nüd on jääki veel mõne mm jagu. Küll aga sõidupiduri häda ei ole, seisupidur tahab üle vaatamist ja varsti ülevaatusevõimalus ka, siis ühildan kõik asjad ja teen ühe korraga. Lihtsuses peitub võlu.


Viimati muutis seda Mario (Teis. Mai 22, 2018 9:10 pm). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Mario
Vana tuttav


Liitunud: 30 Juul. 2009
Postitusi: 678
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Teis. Mai 22, 2018 9:08 pm    Teema: Vasta viitega

Ei tea, miks maki pilt ei tule photobucketist läbi, aga las ta jääda...
Tegin pulli ja tellisin sellise asja:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/32169430_10214146254944048_5848940472906547200_n.jpg?_nc_cat=0&oh=670a2778a50282faad77b28ca2196e21&oe=5B7DF10B
Enne kui keegi midagi arvab, sis tegemist ei ole originaalse detailiga. Aga päris lähedane koopia ja käes istub mõnusalt. Natuke vajas sättimist ja jäi varre otsa kinni ka.
Uued rehvid läksid ka alla täna. 235/55 R18. Midagi uhket ei võtnud, aga XL märgisega, et rasket autot ikka kurvis ka peaks. Järgmine kuu võiks juba ülevaatusele veereda, aga professionaalne kretinism võtab võimu ja käsib enne pidurid puhastada ja seisupidur paremaks reguleerida ja võiks ju ühe õlivahetuse ka ette võtta veel enne. 5000 miili hakkab täis saama..
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Mario
Vana tuttav


Liitunud: 30 Juul. 2009
Postitusi: 678
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Reede. Juul. 20, 2018 12:33 pm    Teema: Vasta viitega

Kirjutame siia ka mõned read...

Viimasest korrast siis nii palju et see T-Handle on päris mugav endiselt ja hea sõidu ajal kätt toetada.

Vahepeal siis sain ühe Passatiga kokku, õigemini, mina ei teinudki õieti midagi - tõstsin lhtsalt jala pidurilt ja üks Passat kleepis end numbri külge.
Minul ei suurt häda, numbrialus pilbasteks ja number natsa kõver, Passati remondi arve tuli ligi 2k. VVist kanti maha, sest see on selle Passati turuväärtus ka (viimane B5.5). Uksepost kõver ja terve külg ära äestatud.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33734882_10214261612867924_1801500401397137408_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeF0-2XKFwM91fGIQRjt6TRTcyVvr-jg5gStIkdml5vOu8RlnhYpYhpTFQSDSiSHwk7pNWKwzfgRz9wUG_8Aqz5aHInwaarqKrQSToX4drvtiw&oh=66b53bc676bd67b80fa20603d6c4218f&oe=5BC082D5

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33708931_10214261613787947_6536481234241978368_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeGbwL9vwOJf6mWQrp5UN7K0u8b8sI4Pkk_28U119GaS2-hE3U3CjhoWV_lBTHg1nqBFpaTMGy20rJXnqB_cD576Lj77ggTQ4_BaFmWCTqLvag&oh=1abcdfa3ea56157dd4f4438c317ed5b0&oe=5B87CD5F
Lühidalt siis, tõmbasin D sisse, kergitasin jalga pidurilt ja põraki. Ise jäin süüdi aga no tühja tollest, kindlustusmakse tõusis 2 euri ainult.
töö juures ristiti mind Passatihävitajaks.
USA plasti ja saksa pasa vahe on ikka märgatav. Hea küll, mul on ka kõigest SXT, mitte luksuslik variant, aga see saksa kvaliteet ja selle pasa kummardamine ajab nii naerma, et ma ei jõua enam pükse vahetada.
Kuna pere laienes ka kolmanda pabula võrra, siis meeldiv oli tõdeda, et kui Volvos jäi tagaiste ikka masendavalt kitsaks (turvahäll enam ei mahtunud), siis Magnumis on tagaistme laius 1.55m ja jääb kolmest toolist veel ruumi ülegi.
Siis võtsin aga ühel ilusal päeval nina lahti, ja hakkasin tulesid poleerima.


Ja nägemine läks öösel tükimaad paremaks küll, kuigi tuleklaasid on kuumusega haiget saanud ja siin aitab vaid uute hankimine...
Taastasin kõik sidemarkerid ka, aga noh, sellest sai alguse uus anekdoot.


Anekdoot siis selles, et ülevaatuse aeg lähenes ja kuna 1.juulist rakendusid kõikides ÜV punktides kaamerad ja mikrid, siis käisin oma jõulupuuga ruttu ära...
Premeerisin autot poleeri ja vahaga, aga noh, kõiki iluvigu ikka välja ei poleeri, aga vähemalt läiget tuli juurde.



Nüüd olengi sellest ajast ainult ringi uhand. Õlivahetuse aeg on jälle kätte jõudnud märkamatult.. see 5000miili saab maru ruttu täis.
Tagumised piduriklotsid said ootamatult otsa ja 20 eurot jäin vaesemaks. Ühe hooga sain ka uued rattamutrid lõpuks. Fordi mutrid on samasugused ja need olid poole odavamad, kui Toppartsist 6.55.- tk osta.
Praegu olen rahul. Kütust väga ei joo, ning ruumi on kõigile. Pean vaid kõlaritega tegelema hakkama mingi aeg. JVC ovaalid, mis taha said, olid aasta garaažis seisnud ja tundub, et ühekorra lasin neile liiga palju vurtsu peale, hakkasid ragisema raiped...
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Maik
CCV Guru


Liitunud: 6 Märts 2006
Postitusi: 4618
Asukoht: 53739192

PostitusPostitatud: Laup. Juul. 21, 2018 10:57 pm    Teema: Vasta viitega

5000 miili tagant küll õli vahetada ei viitsiks.

tänapäeval, ma arvan,et 15000km lasta on suht ok. See oleneb küll autost ja sõidustiilist kõvasti. Sportautol mis saaks hard drivingut kõvasti, oleks ka 5000km suht piiri peal.
_________________
Õudukas : Kui su ette satub aeglane liikus ja sõidab sama teed mis sina ,kuni linna lõpuni välja....
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
Mario
Vana tuttav


Liitunud: 30 Juul. 2009
Postitusi: 678
Asukoht: Tartu

PostitusPostitatud: Esm. Juul. 23, 2018 1:47 pm    Teema: Vasta viitega

ma ka ei viitsiks, aga user manual nõuab ja kuna see maksab mulle nagunii vaid 25 euri umbes, siis ma ei näe põhjust, miks seda mitte teha. Rahaliselt ei mõju see midagi hullusti.

2.7 ja vana 3.2 olid tuntud väntvõllipoolitajad, kui õlivahetusega vähe viivitati.
originaalse 10w30ga tiksus seegi talvel päris kõvasti aga kuna oma töökojas on Shelli 5w30 ja seda võib sisse kallata, siis tundub, et mootorile on see hästi mõjunud, ka kütusekulu langes sellevõrra, et mootoril on kergem ringi käia.
Viimasel Volvol ma vahetasin ka u 7-8000km tagant õli ja elas mootor väga hästi.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    Car Club Viljandi -> Kasutajate autod Kõik ajad on GMT + 3 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Te ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Te ei saa vastata siinsetele teemadele
Te ei saa muuta oma postitusi
Te ei saa kustutada oma postitusi
Te ei saa hääletada küsitlustes


Vajutage siia, et minna tagasi klubi esilehele

Car Club Viljandi © 2020